петък, 18 май 2012 г.

СТИХОВЕ, МИСЛИ И ДР.



Избери да обичаш пред това да мразиш! 
Да се усмихваш, вместо да заплачеш! 
Да създаваш, вместо да рушиш! 
Да даваш, вместо да отнемаш! 
Да се бориш, вместо да се отказваш!




ЦВЕТЯТА В МОГИЛИНО
(Изоставените деца на България)

Могила със прекършени цветя,
обречени на смърт във нищетата.
Не знаят те какво е пролетта,
и цвят дори си нямат във листата.

Мечтаят тъжно. С восъчен копнеж
за някой светъл парк или градина.
Но вместо чиста радост и цъфтеж,
виси над тях зловеща гилотина.

И няма кой цветята да съзре.
Да скъса всяка тяхна диагноза.
Те рози са. Но как ли ще умре
дори едничка нецъфтяла роза?

Цветя са те, поникнали на гроб,
във който гният съвести фалшиви.
И няма кмет, ни даскал, нито поп,
та да оплачат времената диви.

Цветя са те, маркирани за брак.
И тежест - на тълпите неугледна.
Могилата е страшният им мрак.
По право - спирка първа и последна.

Така сълзи в очите ми скръбта,
че няма смях и слънце за сърцата...
Могила със прекършени цветя,
обречени на смърт във нищетата.

ЯСЕН ВЕДРИН


Не търси пътя!   Отиди там, където го няма и остави следа!


"Парите могат да купят:
Леглото, но не съня.
Храната, но не апетита.
Една книга, но не интелигентност.
Лукса, но не красотата.
Една къща, но не един дом.
Лекарството, но не и здравето.
Съжителството, но не и любовта.
Разпятието, но не и вярата.
Развлечение, но не и щастие.
По-луксозно място в гробищата, но не и на Небето."

Майка Тереза


Днес е един от онези дни в които искам да  избягам, а не мога...
да заплача, но  сякаш  съм изплакала  всички сълзи,
дни в които  не съм сама, но се чувствам самотна....
..........




‎"И
два момент, в който просто обичаш някого. Не защото е добър или лош, или какъвто и да било. Просто го обичаш. Това не означава, че ще бъдете заедно завинаги. Не означава, че няма да се нараните взаимно. Значи само, че го обичаш. Понякога въпреки това, което е, а понякога заради това, което е. И знаеш, че и той те обича, понякога заради това, което си, а друг път въпреки него."


***

Знам какво е да искаш да си тръгнеш,а да не можеш ...

Знам какво е да вярваш,а да няма в какво ...

Знам какво е да прощаваш,а да няма защо ...

Знам какво е да имаш някои,  а да си сам ..

Знам какво е да обичаш,а да се самозалъгваш ..



***


Един ден в моят живот един приятел ми каза , че :
Има любов, която връхлита като торнадо и след нея остават само разбити мечти и остатъци съществуване.Има любов, която чакаш с дни, месеци, седмици и години, а тя все не идва и не идва, обречена на несъществуване.Има любов, която се колебае дали да премине прага на настоящето и понякога го прави, а друг път просто си остава в бъдещето(много често завинаги).Такава любов не можеш да предизвикаш, нито пък да търсиш или пренебрегнеш, не можеш да я пропуснеш край себе си незабелязано...това е ИСТИНСКАТА ЛЮБОВ.Тази любов идва в косите на едно момиче, в очите на едно момче,в сплетените им ръце,в една прегръдка или едни докоснати устни... аз я искам тази любов.

Това беше най - хубавото обяснение за любовта, което бях чувала и което ми се прииска да споделя с Вас ...



****
ЗАТВОРЕНА ВРАТА

Спрях пред вратата ти плътно затворена.
Дълго я гледах, но не посмях
да ти почукам и тихо да вляза.
Стоях колебливо, обзета от страх!

Но чух гласа ти, беше безгрижен.
Нямаше нотка дори на тъга.
Колко наивно! Надявах се скрито,
че може би тъжен и сам си в нощта.

Как да избягам от нашето минало
и да забравя, когато боли?
Мисли и чувства как да прогоня?
Как ли да кажа:"Сърце забрави!"?

Тихите спомени все ме спохождат.
Късат по малко от мойта душа.
Може би накой ден, щом тя се свърши,
ще мога спокойно и аз да заспя.

Евгения Георгиева

2 коментара:

  1. Ето нещо и от мен
    Когато ми липсваш, просто си затварям очите.......
    и съм с теб!!!

    ОтговорИзтриване
  2. страхотни редове

    ОтговорИзтриване